26 Haziran 2021 - 09:13 - Güncellenme: 26 Haziran 2021 - 09:51
G: 26 Haziran 2021 - 09:51
Trabzon’da bu yıl çilek üretimi 250 ton civarında olması bekleniyor
Trabzon’da bu yıl çilek üretimi 250 ton civarında olması bekleniyor
Trabzon’da 2020 yılında 150 ton çilek üretimi yapılırken, bu yıl bu rakamın 250 ton civarında olması bekleniyor.
Trabzon’da 46 kayıtlı çilek üreticisi bulunurken, çilek üreticilerine yönelik teşvik çalışmaları sürüyor. 2021 yılında DOKAP destekli 516 metrekarelik alanda 19 yeni sera yapılma çalışması devam ederken, yine bu yıl içerisinde DOKAP destekli 516 metre karelik alanda 24 sera daha yapılacağı belirtildi. Çilek üretimine yönelik önümüzdeki süreçte çiftçilere teşvik çalışmaları devam edeceği kaydedildi.
Türkiye’de açık arazi şeklinde 1970 yılından bu yana üretilmeye başlanan çilekte, kısa sürede dünyada üst sıralara yükselmesinin de etkisiyle Trabzon’da da üretim giderek artıyor. Fındık ve çay gibi ana ürünlerin ardından ara ürün olarak nitelenen çilek, Trabzon’da ağırlıklı olarak Akçaabat yöresinde yetiştiriliyor.
Trabzon Vali İsmail Ustaoğlu, Trabzon İl Tarım ve Orman Müdürü Cahit Gülbay, Yomra ilçesinde tesis edilen serada, topraksız çilek yetiştiren Ahmet ve Şeminur Kul çiftinin serasını ziyaret ederek incelemede bulundu. Şırnak /Merkez
Trabzon’da 46 kayıtlı çilek üreticisi bulunurken, çilek üreticilerine yönelik teşvik çalışmaları sürüyor. 2021 yılında DOKAP destekli 516 metrekarelik alanda 19 yeni sera yapılma çalışması devam ederken, yine bu yıl içerisinde DOKAP destekli 516 metre karelik alanda 24 sera daha yapılacağı belirtildi. Çilek üretimine yönelik önümüzdeki süreçte çiftçilere teşvik çalışmaları devam edeceği kaydedildi.
Türkiye’de açık arazi şeklinde 1970 yılından bu yana üretilmeye başlanan çilekte, kısa sürede dünyada üst sıralara yükselmesinin de etkisiyle Trabzon’da da üretim giderek artıyor. Fındık ve çay gibi ana ürünlerin ardından ara ürün olarak nitelenen çilek, Trabzon’da ağırlıklı olarak Akçaabat yöresinde yetiştiriliyor.
Trabzon Vali İsmail Ustaoğlu, Trabzon İl Tarım ve Orman Müdürü Cahit Gülbay, Yomra ilçesinde tesis edilen serada, topraksız çilek yetiştiren Ahmet ve Şeminur Kul çiftinin serasını ziyaret ederek incelemede bulundu. Şırnak /Merkez
Yorumlar
+ Yorum Yap
Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş ve tüm sorumluluğu üstlenmiş olursunuz.
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
Gözden Kaçmasın
Bakan Uraloğlu'ndan Ormanya paylaşımı
Görüntüle →İlginizi Çekebilir

Trabzonspor'dan Folcarelli Yanıtı: 15 Milyon Euro Getiren Alır

Aşırı sıcaklar beyin fonksiyonlarını etkiliyor!

1 haftada 29 ilde siber suça 409 gözaltı!

Yenilenmiş ürünlerde yeni dönem

Trabzonspor Geleceğin İskeletini Kuruyor: İşte Yeni Sezon Stratejisi!
Trend Haberler
Trabzonspor'dan Türk Futbol Tarihinin En Büyük Satışı!

Fildişi Sahili'ne Tarihi Turu Eski Trabzonsporlu Nicolas Pepe Getirdi!

Dünya Kupası'nda Christ Oulai Şov! Curaçao Maçında Yüzde 91 Pas İsabeti

Trabzonspor Kanat oyuncusu Dodi Lukebakio İçin Devreye Girdi

Trabzonspor Pota Altına NBA Şampiyonu Getirdi! Xavier Tillman Resmen Bordo-Mavi
Son Haberler
Trabzonspor'da Boks Gururu: Esmanur Yurtsever Türkiye Şampiyonu Oldu!

Yerli tır dorsesi taşıma vagonunda prototip tamamland! Karayolu ve demiryolu aynı zincirde buluşuyor

SGK'dan işverenlere kolaylık! Teminatsız tecil sınırı 10 milyon TL'ye çıkarıldı

Balıkesir'de 4,0 büyüklüğünde deprem

Fırtına’da Ernest Muçi Çılgınlığı: Napoli’den 16 Milyon Euro + Oyuncu Teklifi!