google.com, pub-6169601410457476, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Taka61Net
Taka61Net
Bizi Takip Edin
25 Mart 2021 - 22:26 - Güncellenme: 25 Mart 2021 - 22:29 G: 25 Mart 2021 - 22:29

Sağlık Bakanı Koca, Bilim Kurulu toplantısının ardından açıklama yaptı

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, video konferans yöntemiyle toplanan Koronavirüs Bilim Kurulu sonrası açıklama yaptı.

0 Okunma 0 Paylaşım
Sağlık Bakanı Koca, Bilim Kurulu toplantısının ardından açıklama yaptı


Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, video konferans yöntemiyle toplanan Koronavirüs Bilim Kurulu sonrası açıklama yaptı.

Bakan Koca, açıklamasında şunları kaydetti: "Türkiye'de şu ana kadar 14 milyon dozdan fazla aşı uygulandı. (BioNTech aşısı) 1,4 milyon doz ulaştı. Bu, nisan ayı başında 4,5 milyon doza ulaşacak. Ek olarak 30 milyon dozluk opsiyonlu anlaşma yapıldı. Yurt dışından getirerek kullanıma aldığımız aşı toplam 18 milyon dozun üzerinde.

Bugün itibarıyla 10 milyon doza tekabül eden, dolumu Türkiye'de yapılacak aşı elimize ulaştı. (Kovid-19 aşısı) Mayıs sonuna kadar toplam 100 milyon dozun Türkiye'ye ulaşmasını bekliyoruz. Sputnik aşısının tedariki için görüşmelere başlandı. Uygunluğunun kesinlik kazanmasına dönük test süreci sonrası yaygın kullanıma alınabilecek.

" Bakan Koca, yerli aşıda Faz 2 çalışmalarına ilişkin, "Son gönüllünün ikinci doz aşısı 9 Nisan'da yapılacak, nisan ayı sonunda, son aşama olan Faz 3'e geçilecek." ifadelerini kullandı. Öte yandan Koca, Türkiye'de bugün, virüs benzeri parçacık aşısının Faz 1 çalışmalarına başlandığını belirterek, "Bu aşı türü tüm dünyadaki en inovatif aşı adaylarından biridir." dedi.
 

Düzce /Merkez

Yorumlar

+ Yorum Yap

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!