d2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-1760858673153279" crossorigin="anonymous">
Taka61Net
Taka61Net
Bilinmiyor
Trabzon · 21°C
Bizi Takip Edin
01 Temmuz 2021 - 09:06 - Güncellenme: 01 Temmuz 2021 - 09:20 G: 01 Temmuz 2021 - 09:20

Pandemi, tarımın sürdürülebilirliğini tehdit ediyor

Pandemi, tarımın sürdürülebilirliğini tehdit ediyor

0 Okunma 0 Paylaşım
Pandemi, tarımın sürdürülebilirliğini tehdit ediyor

COVID-19 pandemisi tarım sektörünün sürdürülebilirliğinin sağlanması açısından birçok tehdit oluşturuyor.

 

İSTANBUL (İGFA) - Üsküdar Üniversitesi Tıbbi Aromatik Bitkiler Program Başkanı Dr. Öğretim Üyesi Tuğba Kaman, pandeminin tarım üzerindeki etkileri hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Pandeminin herkesi tarımın yaşam için ne kadar önemli olduğunu gözden geçirmeye teşvik ettiğini belirten Kaman, tarımsal sistemlerin karantina durumlarına uyum sağlama kapasitelerini artırmanın büyük önem taşıdığını ifade ederken, temel ürünler sağlaması nedeniyle tarımın ülkeler için vazgeçilmez olduğunu vurguladı.

Tarımın her ülkenin vazgeçilmezi olduğunu ve temel ürünleri nedeniyle ülkeleri doğrudan etkilediğini vurgulayan Tıbbi Aromatik Bitkiler Program Başkanı Dr. Öğretim Üyesi Tuğba Kaman, “Maalesef insanlar için vazgeçilmez bir unsur olan tarım, toprağın yanlış işlenmesi,  yanlış sulama teknikleri, yanlış gübreleme, mevcut tekniklerin yetersizliği gibi pek çok nedenden dolayı verimsizleşiyor. Ayrıca hazır tohumların kullanımının artması, maliyeti artırıyor ve verimi düşürüyor.” ifadelerini kullandı.

 

Yorumlar

+ Yorum Yap

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!