Evsel atıklardan elektrik üretilecek
Büyükşehir Belediyesinin Katı Atık Düzenli Depolama Tesisi'nde depolanan evsel atıklardan elektrik enerjisi üretilecek.
ORDU (AA) - Ordu Büyükşehir Belediyesinin Katı Atık Düzenli Depolama Tesisi'nde depolanan evsel atıklardan elektrik enerjisi üretilecek.
Büyükşehir Belediyesinden yapılan yazılı açıklamada, Ordu'da günlük 250 ton evsel atık depolandığı belirtildi.
Çaybaşı ilçesindeki Katı Atık Düzenli Depolama Tesisi'nde her gün bertaraf edilen atıkların değerlendirileceği ifade edilen açıklamada, yıllara göre artış göstererek 7 megavatsaat enerji üretimi yapılacak tesiste atığın ekonomik bir kazanç haline getirileceğine vurgu yapıldı.
Açıklamada, tesisin enerji üretimine hazır hale geldiğine işaret edilerek, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan (EPDK) alınacak kesin kabul sonrası enerji üretiminin, Mart 2021'den itibaren başlatılmasının hedeflendiği kaydedildi.
Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Hilmi Güler, çalışmanın son derece çevre dostu, doğayla uyumlu olacağını aktardı.
Güler, "İlk etapta 1,4 megavatsaat ile başlangıç yapacağımız tesisimizde yıllara göre artış göstererek 7 megavatsaate yani 30 bin konutun enerjisini üretecek hale getireceğiz. Ordu'da atık artık sorun olmayacak. Şimdiden tüm şehrimize hayırlı olsun." ifadesini kullandı.
Trabzon /MerkezYorumlar
+ Yorum YapHenüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
Gözden Kaçmasın
B-Reçete Sistemi 1 Temmuz’da Türkiye geneli başlıyor
Görüntüle →İlginizi Çekebilir





Trend Haberler
Trabzonspor'dan Türk Futbol Tarihinin En Büyük Satışı!




Son Haberler
Yenilenmiş ürünlerde yeni dönem



