Bilim insanları nükleer atıkla çalışan pil geliştirdi
Bilim insanları nükleer atıkla çalışan pil geliştirdi
ABD, (DHA) - BİLİM insanları nükleer atıkla çalışan pil geliştirdiklerini açıkladı.
Ohio State Üniversitesi'nden araştırmacılar, nükleer atıklardan yayılan gama radyasyonunu kullanarak mikroçipleri çalıştırabilecek enerji üretti. Mevcut sistem yalnızca küçük sensörleri besleyebilecek kapasitede olsa da bilim insanları ilerleyen dönemde daha büyük ölçeklere taşınabileceğini düşünüyor.
Araştırma ekibinden nükleer mühendis Raymond Cao, “Atık olarak görülen bir şeyi alıp işe yarar bir kaynağa dönüştürmeye çalışıyoruz” dedi.
Ohio State Üniversitesi’nden havacılık mühendisi İbrahim Öksüz ise gelecekte bu yöntemin daha büyük ölçeklerde uygulanabileceğini vurgulayarak, “Nükleer pil konsepti oldukça umut verici. Geliştirmeye açık pek çok alan var fakat gelecekte bu yöntemin enerji üretimi ve sensör teknolojisinde önemli bir yer edineceğine inanıyorum” ifadelerini kullandı.
Yorumlar
+ Yorum YapHenüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
Gözden Kaçmasın
B-Reçete Sistemi 1 Temmuz’da Türkiye geneli başlıyor
Görüntüle →İlginizi Çekebilir





Trend Haberler
Trabzonspor'dan Türk Futbol Tarihinin En Büyük Satışı!




Son Haberler
Trabzonspor Geleceğin İskeletini Kuruyor: İşte Yeni Sezon Stratejisi!



