11 Ekim 2021 - 10:16 - Güncellenme: 11 Ekim 2021 - 10:10
G: 11 Ekim 2021 - 10:10
Anne sütü olmazsa olmaz
Anne sütü olmazsa olmaz
Özel İmperial Hastanesi çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanı Uzm. Dr. Ahmet Öztürk Sarpkaya, anne sütü almayan bebeklerde astım, egzama ve atopik dermatit gibi alerjik hastalıkların görülme oranı yüksek olduğunu söyledi.
Sarpkaya " ’Bebeğin ilk aşısı’ olarak tanımlanan anne sütü içeriği sayesinde yaşamın ilk altı ayında bebeğin tüm beslenme ve fizyolojik ihtiyaçlarını tek başına karşılayabilmektedir” dedi.
Bebeklerin doğumdan sonra ilk 6 ay sadece anne sütü almaları ve buna 2 yaşına kadar devam edilmesi gerektiğini belirten Sarpkaya “Doğum yapan annelerin neredeyse tamamı, bebeklerini emzirebilme ve yeterli süt üretme kapasitelerine sahiptir. Doğum sonrası özellikle erken dönemde karşılaşılan emzirme ile ilgili sorunların tespit edilmesi ve çözülmesi, anne sütünün devam etmesi açısından önemlidir. Emzirmek ve anne sütü almak aynı zamanda anne ile bebek arasında ciddi bir duygusal bağ kurulmasını da sağlamaktadır” diye konuştu.
Anne sütünün yeni doğanlar için en kıymetli besin olduğunu ifade eden Sarpkaya "Anne sütü ilk altı ay boyunca bebeğin büyüme ve gelişmesi için tek başına yeterlidir. Anne sütü her zaman taze, hazır ve uygun ısıdadır. Besin değeri bebekler için ideal ve böbreklerini yormayacak şekildedir. Emilimi ve sindirimi kolay olmakla birlikte bebek için gerekli olan büyüme faktörlerini içermektedir. İlk 6 ay boyunca anne sütünün içerisinde bulunan su miktarı bile bebek için yeterlidir. Anne sütünün büyük bir kısmını su oluşturmaktadır. Bu nedenle bebeğin su ihtiyacı da yoktur" dedi.
Anne sütüyle beslenen bebeklerin birçok hastalıktan korunduğunu kaydeden Sarpkaya "Anne sütü alt solunum yolu enfeksiyonları, kulak enfeksiyonları ve sindirim sistemi hastalıkları açısından kronik mide bağırsak sistemi hastalıkları yönünden koruyucudur" şeklinde konuştu.
Anne sütü yerine farklı besin ile beslenen bebeklerin, ortakulak iltihabı, bağırsak enfeksiyon oranları çok daha fazla olduğunun altını çizen Sarpkaya, ‘’Anne sütü almayan bebeklerde enfeksiyon nedeniyle hastaneye yatış oranları çok daha fazladır. Anne sütü olmayan bebeklerde astım, egzama ve atopik dermatit gibi alerjik hastalıkların görülme oranı yüksektir. Ayrıca daha sık kabızlık, pişik görülme ihtimalleri vardır” ifadelerini kullandı.
Sarpkaya " ’Bebeğin ilk aşısı’ olarak tanımlanan anne sütü içeriği sayesinde yaşamın ilk altı ayında bebeğin tüm beslenme ve fizyolojik ihtiyaçlarını tek başına karşılayabilmektedir” dedi.
Bebeklerin doğumdan sonra ilk 6 ay sadece anne sütü almaları ve buna 2 yaşına kadar devam edilmesi gerektiğini belirten Sarpkaya “Doğum yapan annelerin neredeyse tamamı, bebeklerini emzirebilme ve yeterli süt üretme kapasitelerine sahiptir. Doğum sonrası özellikle erken dönemde karşılaşılan emzirme ile ilgili sorunların tespit edilmesi ve çözülmesi, anne sütünün devam etmesi açısından önemlidir. Emzirmek ve anne sütü almak aynı zamanda anne ile bebek arasında ciddi bir duygusal bağ kurulmasını da sağlamaktadır” diye konuştu.
Anne sütünün yeni doğanlar için en kıymetli besin olduğunu ifade eden Sarpkaya "Anne sütü ilk altı ay boyunca bebeğin büyüme ve gelişmesi için tek başına yeterlidir. Anne sütü her zaman taze, hazır ve uygun ısıdadır. Besin değeri bebekler için ideal ve böbreklerini yormayacak şekildedir. Emilimi ve sindirimi kolay olmakla birlikte bebek için gerekli olan büyüme faktörlerini içermektedir. İlk 6 ay boyunca anne sütünün içerisinde bulunan su miktarı bile bebek için yeterlidir. Anne sütünün büyük bir kısmını su oluşturmaktadır. Bu nedenle bebeğin su ihtiyacı da yoktur" dedi.
Anne sütüyle beslenen bebeklerin birçok hastalıktan korunduğunu kaydeden Sarpkaya "Anne sütü alt solunum yolu enfeksiyonları, kulak enfeksiyonları ve sindirim sistemi hastalıkları açısından kronik mide bağırsak sistemi hastalıkları yönünden koruyucudur" şeklinde konuştu.
Anne sütü yerine farklı besin ile beslenen bebeklerin, ortakulak iltihabı, bağırsak enfeksiyon oranları çok daha fazla olduğunun altını çizen Sarpkaya, ‘’Anne sütü almayan bebeklerde enfeksiyon nedeniyle hastaneye yatış oranları çok daha fazladır. Anne sütü olmayan bebeklerde astım, egzama ve atopik dermatit gibi alerjik hastalıkların görülme oranı yüksektir. Ayrıca daha sık kabızlık, pişik görülme ihtimalleri vardır” ifadelerini kullandı.
Yorumlar
+ Yorum Yap
Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş ve tüm sorumluluğu üstlenmiş olursunuz.
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
İlginizi Çekebilir

Trabzonspor Yerli Rotasyonuna Takviye! Metehan Mimaroğlu İmzayı Attı

Taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sistemi 1 Ekim'e ertelendi

Felipe Augusto Trabzonspor'dan Ayrıldı! Bonservisi Belli Oldu

Türkiye’nin ilk yerli kalp-akciğer makinesiyle ilk ameliyat başarıyla gerçekleştirildi

Rıdvan Öncel Trabzonspor Basketbol'da: İşte Deneyimli Oyuncunun İstatistikleri
Trend Haberler
Trabzonspor'dan Türk Futbol Tarihinin En Büyük Satışı!

Fildişi Sahili'ne Tarihi Turu Eski Trabzonsporlu Nicolas Pepe Getirdi!

Dünya Kupası'nda Christ Oulai Şov! Curaçao Maçında Yüzde 91 Pas İsabeti

Trabzonspor Kanat oyuncusu Dodi Lukebakio İçin Devreye Girdi

Trabzonspor Pota Altına NBA Şampiyonu Getirdi! Xavier Tillman Resmen Bordo-Mavi
Son Haberler
Sırat Köprüsü Diye Anılıyordu! Trabzon'da'da Riskli Asma Köprü İçin Resmi Adım Atıldı

Çilekli Düşler Köyü'nde Karadeniz Kültürü Yaşatıldı: 6 Bin 709 Öğrenci Ağırlandı

Çanakkale'de Madalya Kürsüsü: Trabzonlu Genç Tekvandoculardan Büyük Başarı

Türk genci ABD'de kazada hayatını kaybetti

Trabzonspor'da Mustafa Eskihellaç'a Zam! Başkan Ertuğrul Doğan Talimatı Verdi